Dieta błonnikowa – efekty i opinie

[Głosów:0    Średnia:0/5]

Wiele się mówi, że przy odchudzaniu najważniejsza jest odpowiednia dieta i ruch oraz oczywiście dyscyplina i samozaparcie przy realizacji procesu odchudzania. Dzisiaj poznamy jedną z popularnych, a co najważniejsze, zdrowych diet.

Dieta błonnikowa polega na jedzeniu dużej ilości warzyw i owoców z pełnego przemiału, czyli takich, które zawierają duże ilości błonnika. Niewątpliwą zaletą tej diety jest fakt, iż spożywanie tych warzyw i owoców zmniejsza ilość kalorii, ale również nie powoduje powstania uczucia głodu. Nie będąc głodnym nie musimy podjadać a więc ryzyko efektu jo-jo jest mniejsze.

Podstawową zasadą diety błonnikowej jest to, że codziennie trzeba zjeść 50 gramów błonnika. Można go znaleźć głównie w zbożach i nieprzetworzonych produktach zbożowych, takich jak ryż i kasze. Błonnik występuje także w chlebie razowym i z pełnego przemiału, lecz przez dietetyków polecane jest to, które zostało wypieczone na zakwasie. No i oczywiście błonnik możemy także znaleźć we wspomnianych na początku owocach i warzywach, zarówno w tych świeżych jak i suszonych.

Dopuszczone 50 gramów to o wiele więcej niż można spotkać w innej diecie. Oprócz tego można jeść także chude białe mięso, chude ryby oraz chude przetwory mleczne (60-80 g). Kolejnym udogodnieniem jest możliwość używania oliwy i masła, ale tylko w niewielkich ilościach jako dodatek. Natomiast zabronione jest stosowanie alkoholu, cukru oraz wszelkich napojów słodzonych. Odpadają również słodycze. Zaleca się stosowanie świeżych i suszonych ziół oraz przypraw. Należy również pić dużo niegazowanej wody.

Dlaczego warto zastosować tę dietę? Dieta błonnikowa jest dosyć łatwa do zastosowania. Można jeść do syta a dzięki temu, że błonnik rozszerza się w żołądku i długo w nim zalega, uczucie sytości również utrzymuje się przez długi czas. Dodatkowo błonnik oczyszcza jelita oraz przyśpiesza trawienie innych produktów.

Przeciwwskazania: diety błonnikowej nie powinny stosować osoby z chorobami jelit i układu pokarmowego, gdyż mogą występować wzdęcia spowodowane zatrzymaniem gazów a w efekcie nieprzyjemny zapach z ust. Poza tym dłuższe stosowanie diety błonnikowej może powodować niedobory wapnia, magnezu oraz żelaza.

Poelecamy  Dziś gdzie kupować Kankusta Duo Supplies Rachel V. llig Veganan?

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*