Dieta błonnikowa – efekty i opinie

[Głosów:0    Średnia:0/5]

Wiele się mówi, że przy odchudzaniu najważniejsza jest odpowiednia dieta i ruch oraz oczywiście dyscyplina i samozaparcie przy realizacji procesu odchudzania. Dzisiaj poznamy jedną z popularnych, a co najważniejsze, zdrowych diet.

Dieta błonnikowa polega na jedzeniu dużej ilości warzyw i owoców z pełnego przemiału, czyli takich, które zawierają duże ilości błonnika. Niewątpliwą zaletą tej diety jest fakt, iż spożywanie tych warzyw i owoców zmniejsza ilość kalorii, ale również nie powoduje powstania uczucia głodu. Nie będąc głodnym nie musimy podjadać a więc ryzyko efektu jo-jo jest mniejsze.

Podstawową zasadą diety błonnikowej jest to, że codziennie trzeba zjeść 50 gramów błonnika. Można go znaleźć głównie w zbożach i nieprzetworzonych produktach zbożowych, takich jak ryż i kasze. Błonnik występuje także w chlebie razowym i z pełnego przemiału, lecz przez dietetyków polecane jest to, które zostało wypieczone na zakwasie. No i oczywiście błonnik możemy także znaleźć we wspomnianych na początku owocach i warzywach, zarówno w tych świeżych jak i suszonych.

Dopuszczone 50 gramów to o wiele więcej niż można spotkać w innej diecie. Oprócz tego można jeść także chude białe mięso, chude ryby oraz chude przetwory mleczne (60-80 g). Kolejnym udogodnieniem jest możliwość używania oliwy i masła, ale tylko w niewielkich ilościach jako dodatek. Natomiast zabronione jest stosowanie alkoholu, cukru oraz wszelkich napojów słodzonych. Odpadają również słodycze. Zaleca się stosowanie świeżych i suszonych ziół oraz przypraw. Należy również pić dużo niegazowanej wody.

Dlaczego warto zastosować tę dietę? Dieta błonnikowa jest dosyć łatwa do zastosowania. Można jeść do syta a dzięki temu, że błonnik rozszerza się w żołądku i długo w nim zalega, uczucie sytości również utrzymuje się przez długi czas. Dodatkowo błonnik oczyszcza jelita oraz przyśpiesza trawienie innych produktów.

Przeciwwskazania: diety błonnikowej nie powinny stosować osoby z chorobami jelit i układu pokarmowego, gdyż mogą występować wzdęcia spowodowane zatrzymaniem gazów a w efekcie nieprzyjemny zapach z ust. Poza tym dłuższe stosowanie diety błonnikowej może powodować niedobory wapnia, magnezu oraz żelaza.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*