Owoce, warzywa i sposób na jedzenie 5-7 porcji dziennie

[Głosów:0    Średnia:0/5]

Czy jesz od 5 do 7 porcji warzyw i owoców codziennie? Trudno zjeść choćby jedną czy dwie, a co dopiero mówić o siedmiu! Jakie są sposoby, by osiągnąć zalecaną ilość? Oraz dlaczego trzeba jeść ich aż tak dużo? Owoce i warzywa są niezwykle ważne dla zdrowia, ponieważ stanowią wspaniałe źródło składników odżywczych niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania organizmu.

Zawierają błonnik, antyoksydanty, fruktozę (cukier naturalnie występujący w owocach), różne witaminy, składniki mineralne i pierwiastki śladowe. W większości mają w sobie niewiele tłuszczu.

A co z cukrem w owocach?

Owoce zawierają cukier zwany fruktozą, ale nie powinniśmy ich unikać z tego powodu. W swoim składzie mają wiele innych cennych składników odżywczych; korzyści płynące z ich spożycia znacznie przewyższają tę ilość cukru, którą zjesz z owocem. Po prostu zachowaj umiar, postaraj się podzielić zalecane dzienne spożycie w następujący sposób: 2-3 porcje owoców i 4-5 warzyw.

Jakie są skuteczne sposoby na osiągnięcie „magicznej ilości” owoców i warzyw codziennie?

Dodaj owoce do koktajlu, by uzyskać smaczny napój.

Przy śniadaniu dodaj kawałki owocu do płatków lub owsianki albo połóż plasterki pomidora lub awokado na kanapkę.

Owoce i warzywa są zdrową przekąską – między posiłkami sięgnij po jabłko lub marchewkę czy paprykę pokrojone w słupki (możesz maczać je w sosie dla urozmaicenia smaku).

Zadbaj o to, by koszyk na owoce w domu był zawsze pełen. Bardziej prawdopodobne, że wybierzesz przekąskę, która jest dostępna na wyciągnięcie ręki.

Obiad to dobra okazja do zwiększenia spożycia warzyw. Łatwo dorzucić kilka dodatkowych warzyw do potrawy na patelni lub zjeść je w formie przystawki.

Urozmaicenie potraw i różnorodność w kuchni są konieczne dla uniknięcia nudy. Zmieniaj menu codziennie: jednego dnia zjedz coś gotowanego, drugiego smażonego, potem kolej na pieczone, duszone, grillowane, gotowane na parze.

Poelecamy  Herparen – opinie, forum, cena, Gdzie kupić? Allegro, apteka -

Chociaż najlepsze są świeże, liczą się także owoce i warzywa mrożone oraz z puszki. W tym ostatnim wypadku wybierz takie bez zalewy czy syropu, z niską zawartością soli i cukru.

Jedna szklanka niesłodzonego, w 100% owocowego soku liczy się jako jedna porcja owoców.

Uprawiaj własne warzywa i owoce. To, w co włożyłeś ciężką pracę, zawsze smakuje lepiej.

Kupuj owoce i warzywa sezonowe – wtedy mają najlepszy smak i najniższe ceny.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*