Początek sezonu grillowego – czy może to zagrażać naszemu zdrowiu?

[Głosów:0    Średnia:0/5]

Początek sezonu grillowego – czy może to zagrażać naszemu zdrowiu?

Wraz z nadejściem wiosny oraz towarzyszących jej cieplejszych dni, zwiększają się możliwości spędzania wolnego czasu. W tym czasie można dużo spacerować, jeździć na rowerze, rolkach lub deskorolce, a także spędzać czas ze znajomymi przy grillu. Moment rozpoczęcia majówki można wręcz nazwać narodowym dniem rozpoczęcia sezonu grillowego. Czy wiesz jaki wpływ na nasze zdrowie ma grillowane jedzenie?
Niebezpieczne potrawy z grilla?

Najpopularniejszymi produktami spożywczymi, które grillujemy są różnorodne kiełbasy, hamburgery wieprzowo-wołowe, drób ze skórą oraz karkówka. Niestety ze względu na wysoką zawartość tłuszczu nie należą one do najzdrowszych wyborów.
Co więcej, produkty, które przyrządzamy na grillu są często zbyt mocno przypieczone, a nawet spalone. Niemal wszędzie można usłyszeć o niebezpiecznych skutkach spożywania przypalonego jedzenia, które ma związek ze wzrostem współczynnika zapadalności na różne nowotwory. Poza tym, że spalona żywność jest źródłem rakotwórczych substancji to dodatkowo zawiera ona zdecydowanie mniej składników odżywczych niż poprawnie przyrządzona żywność. Istotne znaczenie przed rozpoczęciem grillowania ma również przygotowanie grilla. Niestety często zapominamy o jego porządnym wyszorowaniu i usunięciu resztek spalonego tłuszczu, popiołu i węgla. To z kolei sprawia, że opary unoszące się nad grillowanymi produktami są pełne smolistych, rakotwórczych substancji. Z tego względu grillować należy jedynie przy użyciu czystego grilla.
Zdrowe produkty do grillowania
Wybór zdrowych produktów żywnościowych jest niezmiernie ważny dla naszego zdrowia. Sezon grillowy wcale nie musi oznaczać włączenia do diety niezdrowych produktów.
Grillując kurczaka możesz pozostawić na nim skórę, gdyż dzięki temu pozostanie on w środku wilgotny i soczysty. Jednak, aby zmniejszyć jego zawartość tłuszczu usuń skórę bezpośrednio przed jedzeniem. Idealnym wyborem na grilla jest również mięso pochodzące z piersi kurczaka. Posiada ono odpowiednią ilość białka niezbędną dla prawidłowego funkcjonowania naszego organizmu, a jednocześnie nie zawiera zbyt dużo tłuszczu.
Bez wątpienia, najzdrowszymi produktami grillowymi są tłuste ryby, np. łosoś. Zawarte w nim tłuszcze Omega-3 oraz Omega-6 są niezwykle cenne dla naszego organizmu. Ponadto, do ich marynowania nie trzeba dodawać oleju. Z tego względu zadbaj o to, aby wśród potraw z grilla znalazły się również ryby.
Mięso wieprzowe zdecydowanie lepiej zastąpić mięsem wołowym, które posiada zdecydowanie mniejszą ilość tłuszczu.Nie zapomnij również o zdrowych dodatkach w postaci grillowanych warzyw. Oczywiście do grillowego obiadu warto dodatkowo dołączyć zestaw surówek przygotowanych ze świeżym i bogatych w witaminy warzyw.
Początek sezonu grillowego wcale nie musi źle wpływać na stan naszego zdrowia. Poprzez wybór odpowiednich produktów żywnościowych oraz zadbanie o czystość grilla możemy mieć pewność, że przygotowane przez nas potrawy będą nie tylko smaczne, ale również zdrowe.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*