Tanecznym krokiem po zdrowie

[Głosów:0    Średnia:0/5]

Tanecznym krokiem po zdrowie Tag: diety odchudzające    relaks    sport    stres    taniec    wzmocnienie mięśni

Bez przesady można powiedzieć, ze Polacy zakochali się w tańcu; programów dotyczących tańca  jest u nas ostatnio pod dostatkiem. Jest w nich miejsce zarówno dla gwiazd jak i dla osób, które chcą zajmować się nim profesjonalnie.

Statystyczny Kowalski nie potrafi tańczyć, w każdym razie na pewno nie jest mistrzem parkietu, na ogół także nie uprawia sportu szczególnie intensywnie, za to lubi spędzać czas wolny przed telewizorem lub – w przypadku kobiet – w galeriach handlowych. Polacy wciąż za mało się ruszają, często zaczynają  uprawiać sport dopiero wtedy, kiedy chcą zrzucić zbędne kilogramy. Sport nie jest uznawany za formę relaksu, tymczasem z powodzeniem można go tak traktować. Szczególnie relaksującą formą sportu może być właśnie taniec.

Nie każdy jest w stanie dokładnie i precyzyjnie określić czym jest taniec, każdy natomiast ma na jego temat jakieś konkretne wyobrażenie. Ciężko jest znaleźć osobę, która nigdy w życiu nie tańczyła – chociażby na czyimś weselu. Taniec jest dla wszystkich, stanowi doskonałą formę rozrywki, szkoły tańca maja bardzo zróżnicowane oferty, każdy może wybrać coś dla siebie. Jest bardzo dobrym ćwiczeniem fizycznym wspomagającym diety odchudzające; łatwiej jest zmobilizować się do tańca niż do zrobienia kilkudziesięciu brzuszków, ponieważ taniec, słusznie zresztą, kojarzy się nam z czymś  przyjemnym, nie tylko z koniecznym wysiłkiem.

Każdy ma swoje sposoby na stres, niektórzy chodzą do wróżki, inni palą, jeszcze inni sprzątają. Taniec to forma relaksacji która może być uzależniająca, ale nieszkodliwa, zwłaszcza, jeśli dysponuje się na starcie dość dobrą kondycją fizyczną.

Przed wyborem szkoły tańca warto sprawdzić w Internecie ich cenniki, dokładne oferty oraz kompetencje zatrudnionych w nich instruktorów, nie zawsze warto sugerować się najbardziej znaną twarzą sezonu na plakacie. Szkoły mogą oferować na przykład naukę tańca towarzyskiego, latino, break-dance, tańca nowoczesnego czy tańca brzucha. Można uczyć się także samodzielnie, dzięki dostępnym w Internecie filmikom instruktażowym oraz rozmaitym książkom i filmom dotyczącym tej tematyki. Nie wolno zapominać, że nie każda szkoła tańca oferuje na przykład kursy dla dzieci czy osób o początkującym stopniu zaawansowania. Nie warto oczekiwać od siebie zbyt wiele, zwłaszcza, jeśli nasza kondycja pozostawia sporo do życzenia. W tańcu ważne jest przede wszystkim poczucie rytmu, gibkość, pozytywne nastawienie do swojego partnera i odgadywanie jego potrzeb. Warto przestudiować formy tańca i wybrać dla siebie taki, który najbardziej odzwierciedla naszą osobowość – taniec brzucha na przykład jest bardzo dobry dla kobiet, które chcą czarować lub na nowo odkryć swoją zmysłową i atrakcyjną stronę swojej natury. Nazywany także „raks szaraki” i jest tańcem pełnym gracji, zdecydowanie kobiecym. Wywodzi się z Bliskiego Wschodu. Jest doskonałym ćwiczeniem na wzmocnienie mięśni, szczególnie brzucha, wspaniale modeluje talię.

Ponieważ taniec wiąże się oczywiście z wysiłkiem fizycznym, jest doskonały dla osób, które chcą schudnąć, na przykład po świątecznym przejedzeniu; nie wolno jednak zapomnieć, że sam ruch bez diety to za mało. Poza tym, wszystkie metody odchudzania muszą być wciąż urozmaicane, ponieważ często to właśnie znużenie jednostajnością, na przykład ćwiczeń fizycznych, powoduje irytację i szybką rezygnację.

Taniec wciąga, jeżeli stanie się naszą pasją, możemy stać się osobami bardzo pożądanymi w towarzystwie; przyjemnie się patrzy na osoby poruszające się w  tańcu z gracją, równie przyjemną rzeczą jest taniec z kimś, kto porusza się lekko i nie depcze po naszych palcach.

Każdy taniec jest doskonałym uzupełnieniem diety odchudzającej, ale ma on też inne, ważne dla naszego zdrowia, zalety. Dzięki energicznym ruchom szybciej oddychamy, co zmusza płuca do pobierania większej ilości powietrza. Wpływa pozytywnie na układ krążenia i fantastycznie wzmacnia kondycję, po tańcu człowiek lepiej się wysypia. Choreoterapia, czyli terapia za pomocą tańca jest stosowana w zaburzeniach odżywiania takich jak anoreksja i bulimia oraz w leczeniu bezsenności, która najczęściej jest spowodowana nadmiernym napięciem mięśni. Taniec skutecznie likwiduje to napięcie. Każdy, kto chce ujędrnić swoje ciało, szybko spalić zbędne kalorie, zdobyć piękną, harmonijną sylwetkę i idealną postawę, powinien zainteresować się tańcem.  Dzięki niemu na pewno podniesie się nasza samoocena, zaczniemy przyglądać się z uznaniem własnemu odbiciu w lustrze.

Taniec uzdrawia nie tylko ciało, ale i duszę, jest pomocny przy depresji, ponieważ jak każda aktywność fizyczna pobudza wydzielanie endorfiny, zwanej hormonem szczęścia, co wprowadza nas w dobry nastrój.

Jedną z najważniejszych rzeczy w tańcu jest zachowanie harmonii duchem i ciałem, podczas tańca uzewnętrzniają się nasze emocje, oczywiście pod warunkiem wyzbycia się kompleksów i wewnętrznych zahamowań.

U osób, które tańczą regularnie, obserwuje się swego rodzaju przebudowanie osobowości, podchodzenie w większą dozą spokoju do różnych problemów życiowych. Udowodniono także, że taniec doskonale stymuluje rozwój komórek mózgowych, usprawnia myślenie,  tańczące dzieci z reguły są dobrymi, łatwo zapamiętującymi nowe informacje uczniami. Również z łatwością uczą się grać na instrumentach, zdobywają umiejętności sportowe, potrafią odnaleźć się w każdej sytuacji życiowej.

Dlatego tez, jeśli tylko mamy minimum kondycji, chcemy pozbyć się zbędnych kilogramów nie nudząc się przy tym jednocześnie, warto rozejrzeć się, poszukać szkoły tańca z dobrym instruktorem i po prostu tańczyć, ile dusza zapragnie.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*